teisipäev, märts 02, 2010

viis võimalust

Nagu ikka meil Riiamäel kombeks on, on ka tänane õhtu möödunud peamiselt arutades inimsuhete teemadel. Üsna ühene järeldus oli meil, et paaris olevad inimesed peavad olema enam-vähem samal tasemel kas teadmiste suhtes või välimuselt. (ma tean, see lause kõlab nii imelikult, aga ma üritan seda natukene lahti seletada) Noh, et kui sa ei ole just maailma kõige ilusam inimene, siis ilmselt on ka su kaaslane keskpärane (ja kui tavaliselt nii ei ole, siis kindlasti võib kuulda kommentaare stiilis "miks selline inimene, SELLISEGA ringi käib" vms) või kui oled omandanud doktorikraadi, siis tõenäoliselt ei ole su kaaslane kahe muusikakoolilise algharidusega....

Veel jõudsime järeldusele, et see ei saa olla nii, et maailmas on ainult üks ja õige... neid peab ikka rohkem olema.. mina arvasin alguses et kolmkümmend, aga siis minu kallid riigiteadlastest elukaaslased hakkasid huvi tundma, et kustkohast selline arv... jõudsime siis järeldusele, et võib-olla on maailmas rohkem võimalusi, aga Eestis peaks neid olema umbes seitse.

Siis aga tekkis mul küsimus, et kui ma olen kolmel korral oma elus vähemalt aasta aega uskunud, et see inimene on minu jaoks õige, kas ma siis olen kasutanud oma seitsmest võimalusest ära kolm? Sest näiteks nendest kolmest inimesest kahega ei oleks mul praegu vist mitte midagi teha, sest ma tunnen, et ma olen ise nii palju muutunud, et mul võib-olla poleks isegi millestki rääkidagi nende inimestega enam.. noh ja siis jõudsime kompromissile, et olen kasutanud ära oma Eesti võimalustest kaks. Nüüd võib natukene tunduda, et me poolitasime siin härrasid, aga tegelikult me siiski seda ei teinud, arvasime et oleks lihtsalt aus nii mõelda. Et siis viis võimalust on veel alles. Muidugi, kui ma suureks maailmaränduriks saan, siis võivad mu võimalused veel paremaks minna, sest mina arvan ikkagi et maailmas peaks olema umbes kolmkümmend inimest, kes vastavad kriteeriumile See Õige. Siis aga mõtlesime, et tegelikult on väga raske olla suhtes inimesega, kes tuleb väga teistsugusest kultuurist. Või noh, see on võimalik, aga siis peab üks suhtes olevatest pooltest kogu aeg alistuma ning see ei tundu meile just kõige parem, sest leidsime, et paarissuhtus on võrdsus või mingisugunegi "sarnastel alustel" suhtumine oluline. Et siis äkki ikkagi on oma riigis vaja leida omale kaaslane kolmekümne hulgast?

Veel otsustasime, et kui ma näiteks peaksin mingil põhjusel oma kätest ilma jääma, siis oleksin päris edukas vasakujalgne kunstnik... ning kindaid saaksin ikka kanda, sest varbad ei ole mul just maailma kõige lühikesemad.... Harjutasin ka natuke joonistamist ja arvan, et olen jalaga joonistamises andekam kui käega....

Ja täna juhtus minuga selline lugu, et kohtasin oma vana klassiõde, kellega suurest rõõmust kallistasime sellise hooga, et ta prillisang läks pooleks. Ja siis ma kuulsin: "Sälliiii!! sa lõhkusid jälle mu prillid ära!" ja mul oli, et mida.... ja siis kuulsin et ka kümnendas klassis olin ta prillidelt saanud lahti ühest klaasist... noh... te ju teate, et kui midagi on võimalik lõhkuda, siis ma sellega ka hakkama saan


____________

Ja meie populaarteaduslikku arutelu suhete teemal ei tasuks päris puhta tõena võtta. Jätkan nüüd oma litereerimist ning lasen oma kallitel elukaaslastel edasi hulle professoreid mängida, kes peavad päevas umbes 1000lk lugema Väga Tähtsat Poliitikajuttu.


Õppimine on lollidele!


___________

ps. ma nägin täna unes suurt veeuputust, mis oli tingitud lume sulamisest.. siis keetsin veel gaasipliidiga vett nii, et leegid tõusid igalt poolt... ja ärkasin hommikul sada korda üles, sest nägin kogu aeg unes, et kell on juba 12.16, aga ma pidin juba kella kümneks koolis olema...

2 kommentaari:

Kariné ütles ...

aga kuidas ära tunda SEE ÕIGE?
väga huvitav arutelu, oleks heameelega kuulanud ja sõnagi sekka poetanud.
ja see lumi sulab nii et ostke kõrge säärega kummikud varakult ära, muidu tekib defitsiit!

Anonüümne ütles ...

Haha.
Jah ma ka küsiks et kuidas siis ära tunda see õige :D Ja kui tahad oma teooriale kinnitust (haridustaseme osas, mitte välimuse) siis uuri statistikaameti vms kodulehelt (hetkel ma ei leia üles). Ma kunagi vaatasin, päris lõbus oli.

(katkise prillisangaga, endiselt:D