laupäev, juuli 23, 2011

miks on maailmas nii palju kurjust ja õelust?

Mul ei ole sõnu kogu selle õuduse kohta, mis maailmas aset leiab.

Mind on tihti imelikult vaadatud ning selle kohta ka kritiseeriv arvamus öeldud, kui olen väljendanud oma usku heasse maailmasse. Noh, et olen natuke napakas või nii, et üritan igast asjast midagi head välja lugeda. Vaadatakse imelikult, kui räägin, et inglid aitavad ja kui võtan sõna mõtte jõu teemadel. Aga ma olen alati tahtnud elada sellises värvilises maailmas, kus inimesed minu poolest kas või vikerkaari välja puuksutavad. No, et olla oleks hea ja kerge ja iga sõna, mis suust välja tuleb, muutub seebimulliks ning hõljub õrnalt helesinises taevas. Ja kui päike veel nendele seebimullidele peale paistaks, siis helgiksid nad nii ilusalt ja värviliselt.

Alati kui pean kuskilt õhtul üksi koju tulema, on mu sõber mures. Ma olen üritanud talle seletada, et kes see ikka mulle halba tahab! Et minu reaalsustaju suuremaks muuta, näidatakse mulle igal nädalal kohalikku krimisaadet, kust võib näha erinevaid õudseid asju, mis Hollandis viimaste nädalate jooksul juhtunud on. Pea iga nädal on saates selline lõik, kus kellelegi on koju sisse murtud.. või õigemini, tavaline stsenaarium on selline: kellelegi koputatakse uksele või lastakse kella. Inimene läheb ust avama, ukse taga postimees või mõni muu tööriietes inimene, kes ütleb, et tal on pakk või et ta on tulnud juhtmeid vms kontrollima. Kui majaomanik, tavaliselt naine, on ukse avanud, lüüakse talle mingi kõva esemega pähe ning samal ajal kui naine verest peaaegu tühjaks voolab, tehakse maja väärtuslikemaist asjadest tühjaks. Ma olen alati neid saateid vaadates üritanud seletada, et no, kui sa usud, et sul hästi läheb, siis ei juhtu selliseid asju! Kes see ikka minu majja tuleks sisse murdma, mul ei ole kodus raha ega uhkeid ja kalleid asju. Praegusel hetkel on küll selline tunne, et ega keegi ei peagi tahtma mulle halba, ma võin lihtsalt sattuda valel ajal valesse kohta.

Ja kui ma mõtlen sündmustele, mis eile Norras aset leidsid... Ma ei suuda ette kujutada, mis tunne on näha pealt, kuidas su sõbrad maha lastakse. Kuidas keset ilusat päeva, kus võib-olla veel pool tundi tagasi mängiti võrkpalli, leiab aset selline veresaun. Mis tunne on kabuhirmus istuda WC-s veel mõne inimesega ning saata oma vanematele sõnum: "Täna on see päev, mil ma ilmselt suren. Armastan teid!". Istuda ning lugeda sekundeid ja hinge kinni hoida ja loota, et äkki ta ei leia meid... Ning kui lõpuks ta on meie peidiku leidnud ning läbi ukse lendavad sisse mitmed mitmed kuulid ning inimesed sinu kõrval, selles samas peidikus, surevad. Ma olen täna terve päeva selle peale mõelnud ja üritanud end sellesse olukorda panna. Ma ei tea, ma usun, et kui ma oleks seal olnud ning ellu jäänud, oleks ilmselt tänaseks päevaks mu viimnegi selge mõistus kaduma läinud.

Ma tahan elada turvalises maailmas, kus ei juhtu selliseid asju!

Ma ei saa soovida sellist maailma, kus poleks näljahädasid või maavärinaid või suuri loodusõnnetusi - see pole kahjuks lihtsalt võimalik.

Küll aga saan ma soovida maailma, kus inimesed on õnnelikud ja head ja keegi teisele halba ei soovi. Kus elatakse üksmeeles ning arvestatakse oma liigikaaslaste soovide ja uskumustega. Ja kui veel natukene paistaks päikest nendele seebimullidele, milleks meie jutt on muutunud....


---
Täna leiti oma Londoni korterist surnuna 27-aastane laulja Amy Winehouse. Ka minu vend leiti täna, kaks aastat tagasi oma korterist surnuna. Ta oli sel hetkel küll kuus aastat vanem kui Amy... Ja kui ma loen neid kommentaare, mida inimesed on erinevates online-väljaannetes kirjutanud, läheb mul süda lihtsalt pahaks. Samamoodi nagu siis, kui minu vend suri. Keegi on surnud ning inimesed on ikka nii õelad. Millal, ma küsin, millal saadakse aru, et selline käitumine ei ole normaalne? Kuhu on kadunud mõistlikkus? Amy oli kellegi tütar, kellegi sõber ning väga paljud inimesed pidasid tema muusikast lugu. Ning praegusel hetkel ei ole õige aeg visata kommentaare stiilis, et looogish, et see juhtus, paras talle.

Ning venna, kui Sa seda postitust teiste inglite juurest lugema juhtud, siis tea, et oled minu südames alati ning ma igatsen Sind! Vähemalt paistab pilvede kohal alati päike, seega on Sul seal palju soojem ja mõnusam kui meil siin (Hollandis täna 14 kraadi sooja ning vihmasadu ja hallid pilved.. aga no, seda peaksid Sa sealt ülevalt isegi nägema).



3 kommentaari:

Nyla ütles ...

lugesin tänu su soovitustele netikommentaare, kolmas oli selline:
Aga milline elu - what a ride!
Suurem osa inimestest elab oma urus turvaliselt kuidagi oma viletsa hambutu lõpuni, ning mis on selliste elude point? Et kestis paarkümmend aastat kauem?
Vaidlen kõigile peavangutajatele seega siinkohal vastu. See inimene elas palju sisukama, ehkki lühikese ja üliintensiivse elu, kui paljud teist suudaks ettegi kujutada. Sama kehtib Jimi Hendrix'i ja Billy Holiday kohta.
Soovigem Amy'l head teed minna, ning tänagem teda mõttes panuse eest mis ta läbi oma muusika on siia maailma jätnud.
Ärgem hurjutagem! Ega tal tundliku inimesena kerge kah ei olnud kõige selle näägutamise keskel elada - justkui Eesti netikommentaatorid kädistaks koguaeg ümberringi, isegi peldikusse minnes. Kujutage nüüd ette - kes peakski sellises maailmas avaliku elu tegelasena pikalt vastu, väljaarvatud ehk mõned poliitikud ja liigkasuvõtjad, või siis muidu tuimad...
R. I. P., Amy Winehouse!


***
Njah, 27-selt surnute klubi sai taas täiendust.. nõme päev see 23.juuli. isiklikult jõin end purju eile. vastikult valus oli.. Mihkli surmast möödus aasta..

Anonüümne ütles ...

Naljaks ja huvitav lause: ...vikerkaari välja puuksutavad :)
Kahjuks on maailm sootuks teine... Ka mina kurvastan sellepärast alati.

Sälli ütles ...

Nele - mina suhtun ka asjasse pigem nii, et ta elas üliintensiivse elu ning hurjutamise asemel tuleks hoopis nautida seda muusikat, mis temast alles jäi..

ja... tuleb tõesti välja, et 23. juuli üks kurb kuupäev ole. Loodan, et purju joomine leevendas Su valu ning et täna pohmelust pole!

Anonüümne - ma ei teagi, mis oleks õigem, kas jätkata sellega, et käid muudkui ja seletad edasi, et kõik on hästi, kõik on hästi.. või et kõik saab heaks, kõik saab heaks... või peaks hoopis midagi muud hakkama uskuma....
Sest see kurjus teeb ju kurvaks.. ning sünnitab uut kurjust...:(