reede, juuli 08, 2011

tarkus tarviline vara



Mitte, et ma nüüd eriti tark oleksin, aga oma rõõmu tahaks ikka teistega jagada. Nimelt, oli mul täna vaheeksam. Tegelikult pidi see eksam paberite järgi juba aprilli lõpus olema, aga meil koolis muutus projektijuht ja oli sada muud asja vahel, nii et nüüd saabus kätte see päev, mil testi tegema pidin.

Eksam algas kell 9.30. Et mul oleks olnud täna tavaline koolipäev 9-12, siis otsustasin, et lähen pool tundi varem kohale ning võtan tunnist ka osa. 9.30 läksin oma testi tegema, sees väike ärevus. Eksami läbiviija selgitas eksami ülesehitust ning teavitas meid sellest, et kui eksami edukalt sooritame, siis oleme saanud kätte A2 taseme. Kui sain esimese osa (kirjutamine) paberid kätte, mõtlesin, et ei ole olemas - nii lihtne! Meile oli kirjutamiseks aega antud tund aega ning 20 minutit pärast testi alustamist olid mul kõik ülesanded tehtud ning kontrollitudki.

Andsin oma paberid ära ning mind juhatati ühe arvutini, kus hakkas pihta eksami teine osa, lugemine. Aega oli antud 45 minutit ning lugemisülesandeid oli 20. 15 minutit pärast selle osa alustamist olin jälle omadega valmis ning läksin selle naise juurde, kes seal vastutas asjade eest.

Kolmas osa oli kuulamine. Aega oli kuulamisülesannete tegemiseks 25 minutit ning minul kulus kuulamiseks ning vastamiseks ei rohkem ega vähem kui 12 minutit. Kui valmis sain, siis oli eksami läbiviija enam kui üllatunud ning ütles, et ta ei jõua mulle neid asju valmiski sättida, kui ma juba valmis olen. Kõik teised eksaminandid tegid ikka veel kirjutamisosa. Mind saadeti kohvi jooma ning öeldi, et 10 minuti pärast saan oma suulise osa ära teha.

Suuliseks osaks läksime ühte väiksesse ruumi, kus see naine ütles, et kuigi see eksam on mõeldud A2 taseme teadasaamiseks, otsustas ta, et teeb minu suulise osa B1 taseme ülesannetega, sest ilmselgelt on A2 minu jaoks natuke liiga lihtne. Jutustasin siis seal ning enne kui ma kõik ära rääkida olin jõudnud, ütles see naine, et ta on kõik vajaliku minu käest teada saanud. Ta palus mul paar minutit seal ruumis oodata, et ta prindib välja mu eksamiraporti.

Nagu arvatagi võis, läbisin kõik osad edukalt. Lugemine 95% (19 20st), kuulamine 100% (20 20st) ning kirjutamise ja suulise kohta tal protsente ei olnud, aga ütles, et väga hästi läks. Raportis oli kirjas, et minu tase on kindlasti kõrgem kui A2, ilmselt B1 või isegi B2, aga et kuna see eksam oli A2 tasemele mõeldud, siis selle põhjal ei saa ta öelda, kummal B astmel ma oma teadmistega istun. Siis ütles ta veel, et mu sõnavara on väga hea, samuti saan aegadega väga hästi hakkama, aga et edaspidiseks harjutamiseks soovitaks ta mul sõnajärjekorraga tegeleda. Ta ütles, et mõnikord moodustan nii ilusaid pikki pea- ja kõrvallausetega lauseid ning siis täiesti suvalises kohas ütlen sama struktuuriga lauseid hoopis teistmoodi. Aga et muidu, kõik on väga hästi.

No ja siis läksin tagasi tundi.. sest teistel ju tund kestis ning sain veel viimased 45 minutit tunnis kaasa teha ning oma eksamikogemusest rääkida. Herma oli minu üle väga uhke! Meie rühmast oli veel kahel tüdrukul täna see eksam ning nad tulid tagasi just siis kui meil tund lõppes.

Ja noh.. eks ma ise olen ka natuke heameeleline, et mul hästi läks.

2 kommentaari:

Linda Järve ütles ...

Väga tubli :)

Sälli ütles ...

Aitäh, Linda!
Ma katsun ikka jõudumööda olla (kuigi kui aus olla, siis võiksin natuke rohkem aega õppimisele pühendada ja küll siis ka sõnade järjekord lausetes õige/parem oleks)